Weźmy wesela. Zwykle uczestniczy w nich ponad sto osób. Jest to doskonała okazja, by baloniki z nadrukiem, na których można umieścić nie tylko logo, ale także opis usługi, którą się realizuje, propagowały daną firmę w obecności wielu potencjalnych klientów. Na balonikach rozmieszczonych na sali weselnej może być np. reklama firmy użyczającej sali, firmy cateringowej, zespołu muzycznego, itp. Dodatkowym atutem tego typu reklamy jest fakt, iż każdy będzie kojarzył ją z wydarzeniem bardzo miłym, jakim jest wesele. Pozytywne emocje w ten sposób powstałe mogą się potem przełożyć na zainteresowanie usługami danej firmy.
Innym przykładem mogą być różnego rodzaju happeningi oraz imprezy plenerowe. W takich przypadkach baloniki z nadrukiem mogą służyć nie tylko jako reklama danej firmy, ale również propagować konkretną ideę, na rzecz której happening jest organizowany. Zawsze mogą także łączyć reklamę oraz ideę. Baloniki z nadrukiem mają tę zaletę, że, w przeciwieństwie np. do długopisów czy breloczków z nadrukiem, można na nich umieścić dużo treści, ponieważ jest na to dużo miejsca.
Takie balony reklamowe mogą być także rozprowadzane w miejscach uczęszczanych przez dzieci, które w sposób naturalny wykazują zainteresowanie nimi. Można tu wymienić choćby wesołe miasteczka, place zabaw, parki, plaże, itp.
Obecnie metod dotarcia do klienta jest coraz więcej. Wspomniane balony z nadrukowanymi reklamami firm są jednym z wielu przykładów. Z powodów opisanych powyżej, są jednak jednym z najskuteczniejszych tego typu sposobów.